DEVENTER – Euromaster vergroot gedurende dit jaar haar wagenpark met 57 mobiele servicevoertuigen. Met deze investering brengt Euromaster haar serviceniveau naar een volgend level.
Mobiele service, waar en wanneer dan ook, voor stilstaand groot en klein materieel zorgt voor een efficiëntere inzet van het wagenpark van de klant en vermindert tijdsverlies voor de chauffeurs.
Ewoud Postma, Sales Manager: “Met de uitbreiding van onze mobiele service kunnen we méér klanten sneller en beter van dienst zijn. We merken dat onze klanten een vast aanspreekpunt, dat hen uit de brand helpt bij een pechgeval, waarderen. De voertuigen die we inzetten, zijn voorzien van de modernste apparatuur om banden of complete wielen op een professionele, veilige manier te vervangen.”
Pechservice
In geval van bandenpech komt de Euromaster Pechservice in actie, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Euromaster investeert in kwalitatieve pechservice. In totaal zijn er in de afgelopen maanden 20 nieuwe Volkswagen en 16 Peugeot Boxers en 1 Mercedes Sprinter afgeleverd. De pechservicevoertuigen van Euromaster zijn van het formaat bestelwagen, zodat ze zich gemakkelijk en snel door het verkeer kunnen bewegen. van De Zaag heeft deze voertuigen ingericht en voorzien van Euromaster belettering, volgens de voorschriften van Rijkswaterstaat om langs de weg te mogen werken, en een nieuwe of reviseerde compressor van Creemers.
Service op locatie
Euromaster zet mobiele werkplaatsen in voor montage, balanceren, herprofilering en bandreparatie bij grote voertuigen. Hiervoor worden vrachtwagens en Clixtars ingezet. Volvo Trucks Nederland zal in totaal acht nieuwe vrachtwagens afleveren, met name voor het vervoer van zeer grote banden en bij gecombineerde klantbezoeken. De 12 speciaal voor Euromaster ontwikkelde Clixtars – in samenwerking met IVECO Daily en Vika Bedrijfswagens – zijn kleine vrachtwagens met een gesloten oplegger. Ze zijn geschikt voor chauffeurs met een BE-rijbewijs. Op deze manier is het voor de medewerkers eenvoudiger en minder belastend om op locatie bandenservice te verlenen. Van De Zaag zorgt voor de belettering van deze wagens en richt ze in. Tot slot richt Gardner Denver de Airdrive voor de lucht- en stroomvoorziening.
Door haar wagenpark op deze manier uit te breiden en haar voertuigen te voorzien van nieuwe technologieën is Euromaster nog beter voorbereid op de toekomst.